Isnin, 12 November 2012

dendang anak lagi

asalamualaikum pembuka kata....
alhamdulillah dlm aku sentiasa menyiasat ttg kumpulan dendang anak dan ustaz zul ni makin byk kebenaran yg aku jumpai..baru2 ni aku lepak lagi dgn bdk2 dendang ni bersama entah la siapa lg entah 2 org ni aku tgok org baru yg tgh kenal ddg anak dn ustaz zul...aku saje nk tgok reaksi dia, jd aku pun bertnya ..tahu kn ttg kes2 kumpulan ddg ni?mcm2 org kata sesat la dn sebagainya...maka selamba dia jawab pd aku ..kata nya sepatutnya penguna internet ni pandai menilai, cube fikir kn.. org yg membuat fitnh tu just buat bloq semata2 utk sebar fitnah itu je yg ada dlm bloq dia? nmpk sgt fitnah. andai btul pergi je pejabat agama bkn nya tulis mcm2 dlm bloq, polis dn jabatan agama bkn nk bukak bloq cari org salah...so cara tu jelas fitnah ...btul jgk apa katanya..kawan dia plk tmbah PM kita pun kena fitnah,ustaz azhar idrus tu pun org kata sesat jgk so biarkn lah org buat fitnah allah  ada balasan nye...zaman skrng mmg org suka buat fitnah mmg zaman fitnah dajal ....
aku tulis pkr2 ttg ddg ni bkn sbb apa... mmg kes dh lama, tp aku harap org yg terbaca ttg dia org ni terjumpa jgk bloq aku dn baca...dgn mata aku saksi usha dia org amat murni kenapa la ada yg sgup fitnah...bila aku fikir ingt blik kata ustaz zul ni hmmm nabi pun org tuduh sesat nk buat mcm mna kena hadapi, ini lah akn belaku pd org buat usha..org akn teus bercakap dn membuat fitnh namun usha pd ank  bangsa tk di peduli...sampai ustaz zul kata kn andai btul lah saya sesat tkpe saya bleh bg jenagor pd dia org tp dtg dn buat usha pd penagih ni bela dia org bg agama pd dia org saya berenti...namun tk siapa pun berani tampil yg berani hnya menuduh mengumpat mencela aduhhhhh ini lah dunia zaman skrng...
apa nk jd aku pun tk tahu...yg aku nmpak sekarang group ni makin jauh mereka dh menjelalah makin hari makin jauh menyebarkn fikir pd bangsa...aku akn terus memerhati apa plk akn pd nasib mereka...namun semangat bdk2 ddg ni aku kagum jgk dia org susah payah bersama walau apa pun dn teus terang aku kata tk pernh aku jumpa lg kumpulan mcm mereka dlm dunia ni yg berjuang demi bangsa dn agama tnpa meminta balasan tekejut aku dgr kenyataan salah seorng ahli ddg anak...
sebelum aku undur diri aku tgl kn sebuah lg tajuk lagu dr dendang anak ttg perjalanan hidup yg dia org lalui..judul nya jalan suffah...hayati lah ini lah perjuangan ank2 bngsa kita yg berusha demi memartabatkan budaya dn menjadi insan beguna utk masyarakat dn negara...   syabas dendang anak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan